DSpace DSpace English
 

長崎県立大学学術リポジトリ >
国際情報学部研究紀要:第1号~第16号 >
第9号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10561/198

タイトル: Challenges for EFL learners in understanding English humour:a pilot study
著者名: ホドソン, リチャード
著者名(別表記): HODSON, Richard
発行日: 2008年12月22日
出版者: 長崎県立大学
雑誌名: 研究紀要
号: 9
開始ページ: 25
終了ページ: 45
ISSN: 1346-6372
抄録: English humour is an area with great potential benefits for EFL teachers and learners,as a source of authentic linguistic and cultural input, and as atimulus for creative output, provided that care is taken in selecting understandable materials.This paper is an attempt to examine what challenges learners face in understanding humorous texts, by describing and presenting the findings of a small-scale pilot study investigating the responses of a group of high-level EFL learners to five English jokes which display a variety of types and levels of humour. Analysis of participant responses shows that shorter jokes, which tend to be more lexically dense, were rated as funny than longer, narrative jokes. The limitations of the current are examined, and a number of potential avenues for future research are suggested.
キーワード: Challenges,EFL learners,understanding English humour
URI: http://hdl.handle.net/10561/198
出現コレクション:第9号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
v9p25_hodson.pdf本文307.94 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

長崎県立大学附属図書館