長崎県立大学学術リポジトリ >
国際情報学部研究紀要:第1号~第16号 >
第10号 >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hdl.handle.net/10561/631
|
タイトル: | Using Virtual Portfolios to Improve Presentations in an EFL Setting |
著者名: | HENSLEY, Joel |
著者名(別表記): | ヘンスリー, ジョール |
発行日: | 2009年12月21日 |
出版者: | 長崎県立大学 |
雑誌名: | 研究紀要 |
号: | 10 |
ISSN: | 1883-8111 |
抄録: | This paper discusses using video sharing websites to create online virtual portfolios as a medium in which to engage English as a foreign language(EFL)students in authentic language use for the purpose of improving oral presentation skills through self-evaluation and peer review and interaction. Oral presentations are a common feature in EFL in east Asia, in which peer review isoften employed as an effective method for increasing time spent in second language(L2)use as well as learner autonomy and motivation.This paper proposes the medium of video sharing websites as a way to better facilitate use of students' presentation video for means of feedback and evaluation, while simultaneously creating on online virtual portfolio of student performance and ability which will last beyond the course itself. |
URI: | http://hdl.handle.net/10561/631 |
出現コレクション: | 第10号
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|