DSpace DSpace English
 

長崎県立大学学術リポジトリ >
国際情報学部研究紀要:第1号~第16号 >
第11号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10561/660

タイトル: Exploring Relationships Between EFL Teacher Motivation,Meaningful Content, and Learner Motivation
著者名: BRADLEY, Christopher A
著者名(別表記): ブラッドリー, クリストファー A
発行日: 2010年12月17日
出版者: 長崎県立大学
雑誌名: 研究紀要
号: 11
ISSN: 1883-8111
抄録: This is a qualitative pilot study in which I investigated the motivation of three EFL teachers in Japan with regard to the global education material that they taught, their reasons for doing volunteer work, and the motivation of their learners. Preliminary results indicated that due to the autonomy these instructors had to teach material about which they were passionate, as well as the high motivation of their learners, these three busy instructors were highly motivated to volunteer their time to teach at Mother Theresa School (“MT School”-a pseudonym). Implications of this study for EFL pedagogy in Japan include the importance of instructors choosing materials about which they and their learners are enthusiastic, as well as ensuring that they have the autonomy to teach these.
キーワード: motivation, autonomy, content, global education
URI: http://hdl.handle.net/10561/660
出現コレクション:第11号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
v11p1_bradley.pdf本文49.19 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

長崎県立大学附属図書館