DSpace DSpace English
 

長崎県立大学学術リポジトリ >
国際情報学部研究紀要:第1号~第16号 >
第11号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10561/661

タイトル: Helping Japanese ESL/EFL Learners Overcome Difficulties in Intercultural Communication
著者名: CUTRONE, Pino
著者名(別表記): カトローニ, ピノ
発行日: 2010年12月17日
出版者: 長崎県立大学
雑誌名: 研究紀要
号: 11
ISSN: 1883-8111
抄録: This paper examines some of the potential difficulties Japanese ESL/EFL speakers experience when conversing across cultures. This paper explores how some of the characteristics researchers have ascribed to the Japanese communication style may influence spoken encounters in English. Considering some of the fundamental issues underpinning cross-cultural misunderstandings, this paper offers foreign EFL/ESL teachers of Japanese students some practical suggestions and activities designed to help their learners achieve more fruitful cross-cultural conversations.
キーワード: Intercultural Communication, Misunderstanding, Backchannel,Wa, Reticence
URI: http://hdl.handle.net/10561/661
出現コレクション:第11号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
v11p11_Pino.pdf本文54.32 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

長崎県立大学附属図書館