DSpace DSpace English
 

長崎県立大学学術リポジトリ >
国際情報学部研究紀要:第1号~第16号 >
第12号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10561/696

タイトル: A Consideration of lndividual Learner Dttferences in Japanese EFL/ESL Contexts
著者名: CUTRONE, Pino
著者名(別表記): カトローニ, ピノ
発行日: 2011年12月22日
出版者: 長崎県立大学
雑誌名: 研究紀要
号: 12
開始ページ: 11
終了ページ: 23
ISSN: 1883-8111
抄録: This paper provides a brief overview of some of the individual learner differences shown to influence second language acquisition in Japanese EFL/ESL contexts. In addition to learner variables, the Japanese learning style, teacher variables and task variables are also examined. The purpose of this paper is to inform language pedagogy in the Japanese EFL context. With a broader understanding of how individual learner differences and classroom variables influence learning outcomes, it is the writer's modest hope that teachers would not only be more aware of, but also more equipped to cater their lessons to the individual needs of their students.
キーワード: Individual Learner Differences,SLA,Learner Strategies,Learning Sts/1es,Task Vanables,Japanese EFL/ESL Contexts,
URI: http://hdl.handle.net/10561/696
出現コレクション:第12号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
v12p11_pino.pdf276.3 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

長崎県立大学附属図書館