DSpace DSpace 日本語
 

長崎県立大学学術リポジトリ >
国際社会学部研究紀要 >
第3号 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10561/1481

Title: 大学生の「持続可能な開発」に関するイメージの 空間・集団スケール :初等・中等教育における「総合的な学習の時間」の指導の指針として(2)
Other Titles: University students’ attitudes towards time and spatial scales of sustainable development: a future perspective of the integrated learning period in elementary and secondary education (2)
Author: 植木, 岳雪
関谷, 融
Author's alias: UEKI, Takeyuki
SEKIYA, Tohru
Issue Date: 28-Dec-2018
Publisher: 長崎県立大学
Shimei: 国際社会学部研究紀要
Issue: 3
Start page: 69
End page: 74
ISSN: 2432616X
Abstract: 長崎県立大学シーボルト校における「自然地理学」の授業において、受講者に「持続可能な開発」に関するアンケート調査を行った。その結果、大学生の「持続可能な開発」に関するイメージの空間・集団スケールは個人と国家の2つが優先していた。学校で「総合的な学習の時間」にESDを取り入れる場合には、児童・生徒に個人と国家以外の空間・集団スケールを意識させることが重要である。
Keywords: 自然地理学
持続可能な開発
空間・集団スケール
持続可能な開発のための教育(ESD)
総合的な学習の時間
URI: http://hdl.handle.net/10561/1481
Appears in Collections:第3号

Files in This Item:

File Description SizeFormat
v3p69_ueki.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Nagasaki Prefectural University attached library