DSpace DSpace English
 

長崎県立大学学術リポジトリ >
国際社会学部研究紀要 >
第7号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10561/1882

タイトル: A Review of Dramatic Structure in Natsume Soseki’s Botchan and Thomas Hughes’s Tom Brown’s School Days
タイトル(別表記): 夏目漱石『坊つちやん』とトーマス・ヒューズ『トム・ブラウンの学校生活』におけるドラマティックな構造についての考察
著者名: BIRD, Paul
著者名(別表記): バード, ポール
発行日: 2022年12月22日
出版者: 長崎県立大学
雑誌名: 研究紀要
号: 7
開始ページ: 1
終了ページ: 7
ISSN: 2432616X
抄録: The ancient Greeks believed that poetry and drama were the highest forms of literary art. Aristotle, in Poetics, while attempting to discern between aesthetically pleasing and mediocre literature, analysed contemporary dramatic art to develop the theory of dramatic structure. This structure partitioned the story into different acts, each of which employed plot devices according to the genre being written. Later scholars such as Freytag and Frye elaborated upon theories of structure and applied them to prose writing. As a result, narrative, or dramatic, structure became a template for writing genre fiction. This paper analyses the dramatic structure of two works of prose from the school story genre, Botchan and Tom Brown’s School Days. It discusses the development of structure and applies the theory to establish how differing structure can influence narrative storytelling within the genre.
キーワード: Dramatic Structure
School Story
Genre Fiction
URI: http://hdl.handle.net/10561/1882
出現コレクション:第7号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
v7p1_bird.pdf295.23 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

長崎県立大学附属図書館